Suprise party met bitterballen - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Suprise party met bitterballen - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Suprise party met bitterballen

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

18 Juni 2005 | China, Hangzhou

Hai alle lieve mensen die ik heel binnenkort weer ga zien!

Nog 2 daagjes werken en nog 2 dagen in Shanghai en dan vliegen we alweer naar huis.
De afgelopen 2 dagen zijn heel snel omgegaan en ze waren ook echt heel leuk.

Donderdag zijn we begonnen met de voorbereiding van de kroketten, nou ja het zijn uiteindelijk bitterballen geworden. We hebben eerst een recept gezocht op het internet. Willy ( chef kok) heeft ons geholpen met het maken van de kroketten. Eerst het vlees, die heeft ie door een apart heen gehaald en het werd uiteindelijk meer gehakt, maar oke. Het vlees die we eigenlijk nodig hebben of ragout hadden ze hier niet dus we hebben een beetje geïmproviseerd. Zelf hebben we alleen de uien gesneden voor de vulling hahaha. We hadden natuurlijk een koks pak aangedaan en iedereen vond dat maar al te geweldig. Tussen het maken van de kroketten hebben we weer de nodige nicotine meegekregen door Willy, die vind het maar al te leuk als we een sigaretje met hem gaan roken op kantoor.

Ze gaan binnen kort een promotie maken voor tropische vruchten. En ze hadden er al een aantal en willy heeft er verschillende voor ons eruit gehaald om het ons te laten proberen. Het zijn echt allemaal vruchten uit Azië, die wij nog nooit hadden gezien of geproefd. De meeste waren erg lekker er zat ook nog een witte vrucht tussen, alleen de kleur spreekt je al niet aan maar de smaak was ook niks. Sommige vruchten leken erg op lisjes alleen ze waren nog lekkerder. Wel raar dat ze het niet naar ons land toe brengen want ze zijn erg lekker. Maar zo vloog onze werkdag voorbij. We hadden woensdag onze laatste salaris gekregen en we zijn dan avonds dan ook voor de laatste keer naar de nachtmarkt geweest. Oh dat ga ik nog echt wel missen! Geen tassen meer kopen voor 4 euro, geen dvd voor maar 60 cent en ga zo maar door!

Vrijdag hebben we onze koks kleding weer aangedaan om de kroketten af te gaan maken. We waren eerst even naar peter geweest om te vragen of onze verloting van onze spullen door mocht gaan. Nou je had ze allemaal moeten zien kijken toen wij daar met onze koks kleding aan stonden dat vonden ze echt geweldig. Er kwam dan ook gelijk daarna iemand van de PR om een foto van ons te maken. Terug in de keuken zijn we verder met de bitterballen gegaan. We hebben er een stuk of 150 gemaakt. En we waren goed smerig van het ei, bloem en paneermeel. Toen we dat af hadden zijn we nog een appeltaart gaan bakken. Jaja we waren goed opdreef. Toen werd het tijd om de bitterballen de frituur in te doen en ze kwamen er nou niet echt uit als bitterballen, maar ach smaakte goed dus het zijn Chinese bitterbalen geworden.

De collega’s hier waren al een paar dagen geheimzinnig bezig, nou ja geheimzinnig was het niet meer echt. Ze waren een feestje voor ons aan het organiseren en ze probeerde het allemaal goed voor zich te houden alleen dat ging niet helemaal goed. Gister om 4 uur hadden we ons afscheidsfeestje. Ze hadden er heel wat van gemaakt. Allemaal hapjes en drinken zelfs een geluidsinstallatie. Onze bitterballen stonden er ook tussen en ze vonden het nog lekker ook. Alleen had ze al gebombardeerd tot peterballen. Bitter kreeg hij er niet goed uit. Eerst ging peter een woordje voor ons doen. Dat we het zo goed hadden gedaan en dat ze veel aan ons gehad hadden en ja toen waren wij ook de lul. We moesten natuurlijk ook wat gaan zeggen. Ze zeiden ze eerst ook nog wel in chinees he, uhh nou nee doe maar niet. Dus ik zei al nou ni hau en tai tian. ( hallo en tot ziens) Maar daar waren ze niet te vreden mee hahah. We hebben ze bedankt voor de grote ervaring die wij hier hebben kunnen opdoen en de fijne tijd met de collega’s dat iedereen ons goed heeft opgevangen. Pff wat voel je, je ongemakkelijk op zulke momenten. Daarna zijn we begonnen met onze verloting van de spullen. Toen we aankwamen met alle spullen zat iedereen al vol bewondering in te kijken. We hebben wel hard gelachen. Onze topstuk was natuurlijk de dvd speler die iedereen wel wou hebben. Voor dat bij de dvd speler kwamen hadden we nog allemaal andere spullen. En sommige dingen waren een beetje bij de verkeerde personen gekomen, zo kreeg peter een tas met voedsel hahaha. Iemand van de PR kreeg een knuffel van ons en iedereen moest natuurlijk op de foto met ons. De dvd speler is uiteindelijk naar de hoofd van security gegaan. Het was er leuk om te doen en we hebben hard gelachen. Na onze verloting ging Allen nog een verhaaltje houden voor ons. Hij bedankte ons ook voor alles en dat hij het jammer vond dat we weg gingen en dat we zeker contact moesten blijven houden en een keer hier naar terug moesten komen! We kregen van het hotel ook een heel mooi cadeau, een Chinese waaier van een speciaal soort hout die een heerlijke geur af geeft. Echt heel mooi! En een kaart met alle handtekeningen er in. Van front desk hadden we ook nog een armband gekregen erg leuk dat ze hier aan gedacht hadden. Was echt een heel leuk afscheidsfeestje en het geeft je toch een goed gevoel dat ze wel heel blij met je zijn geweest.

’s Avonds was er een barbecue voor de long staying guests en wij waren daar ook voor uitgenodigd. Het was op het dak van het hotel, wij waren daar ook nog nooit geweest, wel erg gaaf. Het was erg leuk en gezellig. Veel van de vaste gasten kennen wij nu ook door de gesprekken die je met hun voert. We zaten aan tafel met eliza en drie andere Spaanse en twee Fransmannen die hier ook al een hele tijd zitten. Het was erg gezellig! Allen die kwam aan het eind ook nog bij ons en hebben een tijd zitten kletsen en hard gelachen. Het was een hele leuk dag!

Helaas moeten we nog 2 dagen werken, nou ja 1 deze dag is nu al bijna voor bij. We hadden gehoopt dat we misschien vrij zouden zijn. Diana had dat tegen mij gezegd en Mary tegen Kirsten ( hoofden van front desk en MS) maar ja peter die zei er niks over en helaas was dat ook niet waar want we moesten gewoon vandaag werken. Nou ja werken, meer spelletjes spellen op de computer! Heb er niet zo heel veel zin meer in. Nog een werkdagje en dan is het helmaal afgelopen.

Reacties:
Rina je cd is ingeslagen heb maar aan een chinees gevraagd wat een goeie cd was want ja ik heb er geen idee van! Dus als goed is heb krijg je nu een hele goeie cd

Wim, nee idd de chinesen reageren nergens op in het verkeer

Peter, bedankt en wanneer ga jij weer naar china?

Een hele dikke x en tot over 4 dagen!!

• 18 Juni 2005 - 19:57

Caro:

He meissie,
    das alweer lang geleden dat ik op je site was. Baal er wel van,want mis de helft van je verhalen.Maar gelukkig ben je bijna weer hier en dan kun je me alles nog s oververtellen ;-)
    nog even een nieuwtje.Ik heb dinsdag intake gesprek aan het amsterdam fashion institute.dus duim voor me hè.nou ik ga alvast aftellen tot woensdag....LOVE U!
    Hele dikke smakkerd!