ff weer een berichtje op de site - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu ff weer een berichtje op de site - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

ff weer een berichtje op de site

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

09 Juni 2005 | China, Hangzhou

Hai allemaal

Nou de laatste 2 weken zijn ingegaan.
Nu maar hopen dat deze tijd nog ff snel gaat. Nou ja we hebben nog veel dingen te doen dus dat zal vast wel goed komen

We moeten natuurlijk nog uit eten gaan bij Paradijs, ( waarschijnlijk vanavond ook al voor de ene laatste keer dan haha)
We willen nog naar twee nachtmarkten, naar old street nog een paar van de laatste cadeautjes inslaan. We willen nog naar de kapper hier want die lekkere hoofdmassage wil ik toch echt voor geen goud missen. Nu kan ik nog voor 5 euro naar de kapper nou dat lukt me straks nooit meer natuurlijk. Maar ja wat ik hier allemaal met me geld kon doen lukt me nooit in Nederland. Als ik een pakje sigaretten in Nederland koop had ik er al bijna een slof voor kunnen kopen. En laten we het maar niet over al die tassen en schoenen hebben. Oh wat zou ik het missen dat ik geen schoenen meer voor 5 euro kan kopen of een tas voor 4 euro. Pff wat een rot euro hebben we eigenlijk he hahaha. Nou ja hij is wel gedaald dat is dan weer een beetje jammer. Toen we hier kwamen konden we voor 95 euro 1000 RMB krijgen nou dat is nu al 100 tegen 1000RMB. En voor die 5 euro had ik toch weer nieuwe schoenen kunnen kopen he haha.

Nou ja ik moet niks meer kopen want het past allemaal niet meer in me koffer. Ik heb de trolley gewoon vol met alleen maar schoenen. Ja ik weet ik moet me eigenlijk schamen, maar weet je ik doe het toch lekker niet hahaha. Echt als jullie allemaal hier waren dan weet je hoe het voelt je blijft gewoon kopen zonder dat je het door hebt. Gelukkig hebben kirsten en ik nu getuigen namelijk mijn ouders en de van kirsten want die hebben het ook kunnen ervaren.

Laatst was ik begonnen met de koffer voor een groot deel in te pakken om te kijken of het allemaal gaat passen. Nou ik kan je vertellen dat word nog een hele karwei. Oh dan vallen al die aankopen toch een beetje tegen haha. Maar ga het proppen en hopen dat het allemaal goed gaat. En anders moet ik nog wat op sturen.

Nou wat zou ik is vertellen over de dagen die nu al weer verstreken zijn.
Zondag was de laatste dag dat de ouders van kirsten hier waren. We hebben er een heel gezellige dag van gemaakt. We zijn naar old street geweest, de zijde markt ook nog mee gepakt. En avonds zijn we lekker uit eten geweest. Het was heel gezellig dat de ouders van kirsten hier waren en ratna en Noor, maar helaas is dat nu ook al weer voorbij. Ze zijn maandag met de trein weer naar Shanghai vertrokken.

De rest van de week heb ik gewerkt en ben hard bezig geweest met mijn project voor school. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. En het leuke is als je met vragen naar mensen toe komt weten ze vaak het antwoord niet. Ik ben namelijk de profit and loss report aan het analyseren. Nou en bij F&B op kantoor weten ze er toch niet veel van. Best slecht hoor, want hun zouden toch wel moeten weten waar alle cijfers vandaan komen maar ze schuiven alles lekker naar finance toe. Nou ja maandag ga ik dus naar finance hopen dat ik dan alle antwoorden op mijn vragen krijg. Voor school moesten we ook een competentie finance invullen. Ik heb daar een schema voor gemaakt waar peter om had gevraagd. En hij gaf nog een compliment ook. Dat geeft weer een beetje motivatie gelukkig!

Voor de rest zijn kirsten helemaal in de Will en Grace op dit moment! Maar we gaan er iets te snel door heen want we moeten er nog wel bijna 2 weken mee doen en ik denk dat we dat niet meer gaan redden.

Wat voor een leuke dingen heb ik nog op front desk meegemaakt:
Ik heb weer wat Spaans kunnen praten altijd leuk natuurlijk.
Oh ja, er kwam een vrouw naar me toe met een klacht. Ze had een kamer geboekt via een reismaatschapij. Ze hadden aan haar gevraagd bij de receptie of ze de minibar of de telefoon ging gebruiken. Nou dat deed ze dus niet maar wat had de houskeeping gedaan die had de hele minibar leeg gehaald en de telefoon afgesloten. Echt niet netjes dus normaal gesproken vragen ze gewoon om een deposit en halen niet alles weg. Die vrouw zij op gegeven moment en ik kom oorspronkelijk uit Nederland en als Nederlanders zeggen dat ze het niet doen, doen ze het ook niet. Toen kwam me Nederlands heel mooi uit. Ze vond het zo leuk dat ik Nederlands was dat de hele klacht eigenlijk gelijk weg was hahaha. Maarja volgens mij bestaan er ook echt wel genoeg Nederlanders die niet aan hun woord houden. Maar dat heb ik toch maar ff voor me gehouden he.
Heb eigenlijk elke dag wel ff een leuk gesprek met gasten hier. Hou het werk natuurlijk nog een beetje leuk. Voor de rest ben ik me dagen nu echt aan het vullen met me school werk.

Reacties:
Niet dat ik die nog heel veel kan plaatsen want die nemen helaas ook al af sinds een tijd
- Hai tante, nou die sacherijnigheid van richard valt toch ook wel mee. Hij is juist blij dat ik weer bijna terug kom!! En ja zijn familie is inderdaad overal te vinden. Ik word nog steeds aan familie voor gesteld van hem terwijl ik toch al bijna 2 jaar met hem heb. Nou dat zegt wel hoeveel familie van hem rond loopt haha
-Hey silvia, oh echt jammer dat je al bijna weg gaat als ik weer terug ben bij tulip inn. Maar die pizza eten gaan we wel weer snel doen als ik terug ben he. Die pizza shoarma roept al naar me haha
-Nou paps ik mis jullie ook allemaal heel erg hoor! Nog 13 dagen en ik sta weer bij jullie op de stoep!

  • 09 Juni 2005 - 10:13

    Papa:

    mooi zo!!!!!

  • 09 Juni 2005 - 14:33

    JE LIEF:

    het heeft een tijdje geduurt maar nu ook weer een reactie van mij...!!!
    en daar doe ik mijn caps-lock maar eens voor aan !! dan is het duidelijk genoeg hahaha..!!

    IK VINDT HET MEER DAN GENOEG WAT JE HEBT GEKOCHT
    KIJK SCHOENEN/TASSEN EN ANDERE HEBBEDINGETJES VOOR 5 EURIE OF MINDER VINDT JE OVERAL ALLEEN DE VRAAG IS OF ZE OOK IN JOU MAAT ZIJN HÉ...

    DAT JE EEN KOOPTIK HEBT DAT WIST IK AL MAAR ZOVEEL SCHOENEN/TASSEN/PRUL?? WAAR GAAN WE HET LATEN HAHA
    HEBBEN WE OOK WAT OM VOLGEND JAAR OP DE ROMMELMARKT TE STAAN HÉ MET KONINGINNEDAG HAHAHA...
    EN VOOR DE KAPPER TSJA HET KAN NIET OVERAL FEEST ZIJN HÉ OOK DIE DINGEN MOET JE ACHTER JE LATEN MAAR IK WIL JE OOK WEL EEN MASSAGE GEVEN DAAR... IK DOE DAT UIT LIEFDE!!!
    NOU VOUW,ROL,SLA DUBBEL DIE KLEDING/SCHOENEN/PRUL/TASSENEN PROBEER HET VOL TE PROPPEN DAN KAN ALLES ERIN...WEET HET ZEKER HIHI


    LIEVERD TOT OVER 12 DAGEN...IK SPREEK JE SNEL WEER...

    TE QUIERO PARA SIEMPRÉ

    BESOS BESOS BESOS

    JE LIEF



    (REACTIE OP REACTIE:SOMS WEET IK ZELF NIET EENS MEER WIE NOG FAMILIE KAN ZIJN...ALS HET MAAR VAN DEZELFDE EILAND IS OF IN DE BUURT LIGT DAN IS HET FAMILIE? JE SNAPT HET WEL ZIE DE MOLUKSE GEMEENSCHAP ALS DE TROS !

    DE GROOTSTE FAMILIE VAN NEDERLAND! HAHAHA)

  • 09 Juni 2005 - 22:14

    Wim:

    Ik lees dat je nog erg veel moet doen de laatste 2 weken. ANders blijf je toch nog een maandje langer?!

  • 10 Juni 2005 - 00:31

    RIES:

    Wim,

    het klopt wat je leest zoals het er naar uit ziet heeft ze nog een paar dagen nodig om alles af te maken maar het heeft voor mij lang genoeg geduurt (overigens niet alleen voor mij maar ook de rest van de familie en vrienden)
    nog 12 nachten slapen en dan is ze veilig weer bij ons in nederland...dus liever niet dat ze nog een maandje blijft...
    dat kan ze makkelijk hier doen....


    Ps:Nog steeds "DE WIM" waar ik 1-1 tegen hebt gedart....???
    (DIE PAK JE NOOIT MEER VAN ME AF HAHAHAHA)

    RICHARD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 44835

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: