Engelse les voor de koks - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Engelse les voor de koks - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Engelse les voor de koks

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

07 April 2005 | China, Hangzhou

Hai lieve mensen!

Nou ik heb gister echt in een scheur gelegen. Willy had aan mij gevraagd of ik de koks ook engelse les wou geven. Maar twee lesjes ofzo. Nou ja ik vond het prima. De meeste koks zijn eigenlijk altijd wel vriendelijke en grappig al kunnen ze bijna geen woord engels uitbrengen. Maar ja handgebaren en gezichtsuitdrukkingen doen al veel. Ze zijn trouwens ook heel goed in me lang aan te staren hahaha.

Willy had wel iemand geregeld die kon vertalen zij hij. Ik was toch wel benieuwd wie dat was. Bleek dat hij dus iemand had geregeld van de koks die echt maar een klein beetje engels kan. Die kom altijd al ’s ochtends naar met toe hello cristinaaaaaaaa. Hij is wel heel aardig, maar normaal gesproken had ik het echt zo’n vies mannetje gevonden. Liepen we naar beneden, vraagt tie aan me of hij mij vriend mag zijn. Ik snapte er eerst niks van want verstond hem voor geen meter. Maar toen ik het eindelijk ontcijferd had, moest ik hard lachen. Dus ik zei al tegen hem ja sorry ik heb al een vriend. Vroeg tie of het een andere kok was hahaha. Nee mijn vriend zit in Nederland. Daar snapte hij dus niks van. Na 10 keer uitleggen begreep hij het eindelijk. En toch nog verder proberen he. Geeft ie me zijn telefoon nummer voor als ik vrij was hahaha. En ja toen wou hij mijn kamer nummer weten om daarheen te bellen. Ik heb maar ff een smoes opgehangen dat we dat niet mogen geven van het hotel. Eigelijk weet bijna iedereen ons kamer nummer, maar dat hoeft hij natuurlijk niet te weten.

Maar om verder te gaan over de engelse les. De koks kunnen bijna geen engels. Dus dat werd nog lastig. En wat denk je die gene die moest vertalen wist dus echt niet hoe die dat moest doen hahaha. Ik zie opgegeven moment dat ik het voor zei en hun het moesten herhalen. Dus ik zei het geen reactie… Nog een keer gaat die flapjanus de tekst in het chinees zitten vertalen, nee meneertje het is de bedoeling dat hun herhalen. Nog maar een keer dan, gaat ie weer zitten vertalen hahaha. Nou ja dan maar met handen en voeten en wat denk je ze begrepen me YES!! Een van de koks kan wel een beetje engels, kan altijd wel om hem lachen. Vraagt ie of ik wel chinees sta, ik natuurlijk ja zeggen huh. Gaat ie een verhaal in het chinees afsteken SHIT! Dus ik in het Nederlands terug brabbelen en toen was iedereen ff stil. Missie geslaagd! Komt hij aan het eind van de les ook nog eens met zijn telefoon nummer hahaha moet niet gekker worden he!

In het hotel is er ook een trainer die alle trainingen voorbereid. Die kwam er nog bij zitten om te kijken hoe het ging. Bleek dus dat hij de les en mij ff ging beoordelen. Komt hij daarna om me handtekening vragen voor op het papiertje. Stonden er allemaal 8,9 en 10 op hahahaha. En het was echt een verrotte les vergeleken bij mijn andere engelse lessen. Maar ja toch wel leuk dat het gewaardeerd word he

De steakhouse is nu zo goed als af. De inrichting is wel mooi geworden.Vanavond gaat het management er eten. Als een proefdraai. Morgen gaat het dan echt van start. Dan zal ik ’s avonds ook mee draaien als er wat te doen is. Ze verwachten namelijk nog niet echt gasten dus ik ben benieuwd.

Volgende week zou ik een week met de F&B manager en ass F&B manager mee draaien. Dit is nu terug gebracht naar 2 dagen. Ze zeiden dat die 2 dagen voldoende was om te leren wat hun elke dag doen. Dus oftewel niet veel, wat iedereen al aan me had verkondigd. Zelfs Peter zei dat al van tevoren. Maar ja van elke beetje kan ik weer wat leren. Dus ben wel benieuwd.

Nou het is hier al erg warm. Het zweet brak me al uit vandaag in het restaurant.
Gelukkig ben ik niet de enigste. Wat iedereen hier loopt te puffen dat het zo warm is. Het is vandaag gewoon 29 graden! Heb gelijk ff nagevraagd of dat wel normaal was? Kreeg ik als antwoord nee normaal is het wel kouder hoor. Dus ik zei al wat versta je onder koud? 20-22 graden dat is normaal in april. Nou voor ons is dat dus echt niet koud he. Maar je raad vast al wat wij vanmiddag gaan doen. Inderdaad van het lekkere weer genieten op een terrasje. Hebben we wel weer verdiend na zo’n werk dagje vinden jullie vast ook wel he

Je paps en mams komen er al bijna aan. Nog ander half week dan vertrekken ze al naar China en over twee en een halve week zijn ze hier! Dan zijn wij al op de helft van onze stage. Mams is zich inderdaad al heel goed aan het voorbereiden he rina. De woordenlijst vind ze helemaal geweldig! Ben benieuwd, direct kan ze nog meer chinees uit gooien dan dat ik dat kan!

Ik mis trouwens wel jullie reacties hoor!

Dikke x en mis jullie

  • 07 April 2005 - 08:56

    Papa:

    Hoi mooie meid,
    Elke keer is het weer een feestje om al die mooie ervaringen te lezen.
    We kunnen inderdaad niet wachten om te vertrekken en niet om China maar om jou weer vast te kunnen houden. (China is natuurlijk ook mooi meegenomen)
    Ik spreek je zo wel weer (hoop ik )
    Dikke kus en we missen je heel erg

  • 07 April 2005 - 11:02

    Marianne:

    he topper!
    je hebt een mailtje van mij!
    ben trouwens niet meer naar hard base geweest,ging niet meer door!

    maar ik moet altijd heel hard om jou verhalen lache!!ik weet precies wat voor bek je trekt als je sommige dingen mee maakt!
    je zou schrijfster moeten worden!!

    hou van jou! kus mar

  • 07 April 2005 - 17:47

    JE LIEF:

    HAI schatje,

    Ja wat zal ik nu weer eens noteren...
    hmmm gaat de goede kant op hé..engelse lesje een nieuwe "vlam" leerling erbij en dan vertellen dat je al een vriend hebt IK DUS:D:D:D en dan nog niet begrijpen ...mocht hij nog niet snappen doe dan je hand voor zijn ogen hahaha dan heeft hij het denk ik wel door hahaha....

    maar aan de andere kant ben ik ook wel trots hoor
    jij bent LEKKER MIJN MEISSIE en daar kan niks tussenkomen:D

    nog 2 á 3 weekies komen je paps en mams IKKKKKKKKK WIL MEEEEEEEEEEEEEEEEE
    dus als iemand een hekel aan me heeft en me voor een kleine 2 maand niet wilt zien sponsor me ff dan
    telefoonnummer is neem ik aan bekend bij iedereen...

    Nou lief ik hoop dat ik je morgen weer spreek en anders zaterdagochtend...

    LIEVERD IK HOU VAN JE.>!!!

    DIKKE KUS JE LIEF

    ps: BESTE SCHOONOUDERS ni hao,over een kleine 2 weken gaat het gebeuren..jullie staan te poppelen om jullie eigen peking express te doen maar in het grootste geval jullie dochter op te zoeken
    zodra jullie haar hebben gezien knuffelen/pakken jullie haar ook stevig vast van en voor mij?!!!!!
    dat doen jullie wel hé...:D

    KUS RIES

  • 07 April 2005 - 19:51

    Schoonouder:

    Tuurlijk Ries!!!!!!!

  • 08 April 2005 - 00:10

    JE LIEF:

    schoonouder.! (schoon)vader of moeder?? wat is de betekenis van tuurlijk Ries!!!!!!!????
    ik ben nu niet 1 van de slimste maar dat hadden de meeste al door maar betekent dit OPTIE: 1 jaaaaaaaaaaaa
    ik mag MEE:D maar dan niet in de koffer maar als handbagage??????PLEASEEEEE PLEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSE
    of toch voor OPTIE: 2 dat jullie haar ook van/voor mij knuffelen??!!!

    stiekem hoop ik toch voor optie 1????????hahahaha:D
    wie droomt daar niet stiekem van..????

    KUS RIES

  • 08 April 2005 - 11:34

    De Regering:

    Ries het wordt optie 2 want we willen jouw dromen niet weg nemen
    (dromen moeten blijven bestaan)
    besos en tot vanavond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 44835

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: