Wat een Flapies - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Wat een Flapies - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Wat een Flapies

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

13 April 2005 | China, Hangzhou

Hai mensen

Nou de zon is teveel jullie kant opgegaan! Eergister was het hier echt super slecht weer, het regende pijpenstelen. En dat dan ook de hele dag door

We waren vroeg opgestaan. Ja we hebben dit weekend gewoon twee keer ontbeten, dat is echt record, want dat is ons nog niet eerder gelukt sinds we hier in zijn. Normaal liggen we dan namelijk nog te ronken.

Dus maandag wouden we naar grotten toe gaan. Toen we beneden kwamen zeiden ze dat er niks aan zou zijn, maar ja we wouden het toch proberen. Toen we in de taxi stapte bleek dat we de enige engelse sprekende taxi chauffeur hadden. Zo je denken o dat is relax maar ja niet echt dus. Hij was meer irritant. Toen we zeiden dat we naar de groten wouden gaan, zei die dat twee er gesloten waren en dat je door de anders zo doorheen was. Dus hij raade ons aan om naar de Dragon Thee village te gaan. Nou ja daar was niet veel aan want het regende hard dus niet echt leuk om er door heen te wandelen. Toen we een taxi terug wouden pakken bleek dat hij nog op ons aan het wachten was, nou ja hadden we tenminste gelijk een taxi. Hij bleef maar over toeristische attracties praten maar meren deel hadden we al gezien, dus we zeiden al dat we hier 2 maanden waren, maar ach hij bleef leuk door praten.En vond zich zelf nogal interessant Omdat het zo slecht weer was lieten we ons afzetten bij een grote shop gebouw. Natuurlijk hebben we wel weer wat gekocht haha. We blijven toch nog steeds koop verslaafd.

Gister liep ik mee op kantoor met de F&B manager, maar daar heb ik eigenlijk niet veel van opgestoken. ’s Avonds was er een reservering voor 10 personen in het Steakhouse dus vroegen ze of ik daar wou mee draaien. Het waren 10 westerse gasten in het begin waren ze er aardig en heb natuurlijk weer ff lopen kletsen. Maar ja ze kwamen voor het eten. Het eten duurde erg lang. Toen ik de eerst bord had meegenomen duurde het 15 min voor de volgende 3 kwamen. Pas weer na een kwartier kwamen de volgende 2 en die waren koud dus kon ik ze weer mee terug nemen. Dus voor dat de laatste aan het eten kon was het al een uur later en het was ook nog koud. Dus ze hadden flink wat te klagen. Begrijpelijk natuurlijk ik voelde me al opgelaten dat het zo lang duurde dus dan is het voor hun al helemaal lang. Ze bleven wel vriendelijk en vroegen om de F&B manager omdat ze begrepen dat ik hun niet zomaar iets kon aanbieden. Nou toen kwam flapie de F&B manager. En het is echt een flapie. Hij verontschulde zich geen eens. En wist amper wat uit te brengen. Dus de gasten vroegen weer naar de manager. Zegt flapie maar ik kan het wel oplossen. Hun vroegen natuurlijk nou hoe wou je het oplossen dan, begint tie stom te lachen. Nou ik dacht dat ik door de grond zakte. Dus ik zei nog tegen hem bied dan aan dat ze van het buffet gebruik kunnen maken. Hij keek me strak aan en zei niks, nou ja zak dan maar in de stront. Komt peter daarna om het op te lossen en wat denk je hij bied ze aan om van het buffet gebruik te maken. Haha en flapie wou het niet van mij aannemen. Ach ik mocht hem toch al niet.
Maarja dat ook weer eens meegemaakt. De gasten bedankte mij gelukkig nog wel vriendelijk en zeiden dat er niks met de service mis was gelukkig.

Eerst de taxi chauffeer die al een flapie was en dan de volgende dag ook nog eens de F&B manager, lekker dan of nie

Daarna ff lekker wezen sporten, goed de stoom afgeblazen hahaha. En natuurlijk weer ff Friends gekeken. We zijn er al verslaafd aan!

Nou vandaag ben ik weer op het F&B kantoor. Heb al wel wat meer gedaan. We moesten een nieuwe verpakking voor de taarten uitzoeken en heb daar ook mijn inbreng in gehad dat is wel leuk natuurlijk. Voor de rest heeft ze een beetje uitgelegd wat ze de hele dag doet. En kan je vertellen dat is niet echt veel. Heb haar nog wat vragen gesteld over het menu dus ben nog wel wat wijzer geworden. Straks nog een meeting over Hygiëne en dan zit mijn dagie werken er weer op.

Waarschijnlijk gaan we straks ff naar the Old Street. Is een leuk straatje met winkeltjes waar je leuk doorheen kan lopen. Daar vermaken Kirs en ik ons altijd goed!

Nou ik ga weer ff aan het werk ( nou ja meer aanwezig zijn vandaag) moet ook gebeuren he

Dikke x

  • 13 April 2005 - 12:06

    Zusje:

    he zus je vermaakt je goed daaro he! paps en mams gaan ook al bijna. ik ben dan pas echt heel erg in de steek gelaten! mare als jij nou ff er voor zorgt dat er de dag dat paps en mams terug komen geen vervoer rijd dan mag ik ook komen:D dus je weet wat je moet doen! nou misschien spreek je vanvond nog wel ff dikke kussies je zussie we missen je!

  • 13 April 2005 - 14:47

    Marianne:

    he topper!!
    krijgt de groeten van carolien en roy potkamp!
    roy had zn arm uit de kom maar gaat nu al ietsi beter! hiet gaat alles erg lekker, ben weinig aant uitvoeren,mijn maandag middag lijkt tegenwoordig wel een zaterdag avond!! heel relaxt!

    jij ook nog steeds aan het genieten?

    k hou van jou lieverd!kus

  • 13 April 2005 - 22:27

    Wim/Yvonne:

    Cris, de zon is hier nog lang niet.....

  • 14 April 2005 - 13:18

    Carolien:

    ha die nicht. Hier komt heel af en toe de zon tevoorschijn heel kort. Dus bij ons ook niet zo lekker weer.
    Je paps en mams zijn albijna gepakt he!!!
    Opa en oma gaan morgen voor ja hoor drie maanden naar spanje.Het lijkt wel of iedereen ineens gaat.
    Nou laura komt maar mooi bij ons. hahahaha.
    Je foto`s zijn weer leuk en je verhalen ook.
    Ik spreek je snel weer en maak er maar weer wat moois van dikke kus van carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 44851

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: