Klaar voor vertek naar Bejijng - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Klaar voor vertek naar Bejijng - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertek naar Bejijng

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

04 Mei 2005 | China, Hangzhou

Hai lieve mensjes

Nou vandaag is al weer de derde werk dag van de 7. Afgelopen 2 dagen zijn al snel voor bij gegaan dus dat is een goed teken. Het weer is op dit moment best slecht. Het regent hard en het zonnetje schijnt niet meer hopelijk doet ie dat volgende week wel weer.

Over 5 daagjes gaan we naar Beijing. Gister had ik het hotel geboekt. We vonden het er goed uitzien en viel nog in onze prijs categorie. Maar het is wel een drie sterren en ze zeggen dat die niet zo goed zijn in China. Maar ach we zullen het wel zien het zag er in ieder geval goed uit. Vandaag ook de vliegtickets geboekt. En we hebben nog geluk ook want we kregen nog aardig wat discount. Waarschijnlijk om dat we later boeken. Maar dat is mooi want dat scheelt weer een bubs met geld. Maar heb er zwaar veel zin in! We gaan de muur, zomer paleis, de verboden stad en een tempel daar bezoeken. Dit zijn onze hoofditems. En wat verder op ons pad komt zien we vanzelf. We vliegen de 9de om 9.00 en vliegen de 12de om 17.00 weer terug. Ben ook wel benieuwd hoe de vlucht gaat. Heb er onwijs veel zin in. Over 3 weekjes komen de ouders van kirsten en twee collegatjes dus dat is ook al een leuk vooruitzicht. Zou komen we al steeds dichter bij het eind van de stage.

Na dat we terug komen ga ik bij Front Desk beginnen. Heb er wel zin in weer wat verandering aangezien ik op de F&B nu toch wel ben uitgekeken. Op front desk heb ik dan nog 30 werkdagen te gaan. Dus dat is ook wel een leuk voor uitzicht

Het is nu ook de week van de bruiloften. De maand mei is heel gewillig om te trouwen. Ik heb maandag al meegeholpen bij de bruiloft. En dit keer mocht ik serveren gelukkig. Want dit was op de derde verdieping en om dan met alle schalen te sjouwen is nog al beroerd. Het serveren is wel heel leuk alleen soms ook lastig. Ze hebben zoveel gerechten die op tafel moeten dat het meestal echt passen en meten is. Het leuk was dat je nu nog meer van de bruiloft kon zien. De bruid en de bruidegom gaan langs alle tafels om met iedereen te toosten en met alle mannen moeten ze een sigaret aan stekken. Zo’n feest hier is wel heel snel voorbij. Het begint rond 6 uur en rond half 9 is het al weer afgelopen. Vanavond loop ik weer met de bruiloft mee.

Voor school moet ik nog wel aardig veel doen. Dat s een stuk minder leuk. Maar ga me best doen. Dat de tijd voorbij vliegt is wel heel relax maar met de gedachte nog zoveel voor school te moeten doen is iets minder fijn.

Eergister zijn we met een Iranese gast wat wezen drinken. Hij bleef het maar vragen aan kirsten dus we hadden maar toegestemd. Het was wel een leuk gesprek dat we gehad hebben, maar toch echt voor een avond. Toen we terug gingen naar het hotel kocht ie namelijk nog een roos voor ons. Nou dat vonden we toch echt niet relax. Gister kam hij dan ook weer vragen of weer wat mee gingen drinken. Nou nee bedankt. Wel iets netter gezegd hoor. Ik moest gewoon werken. Hopelijk horen we vandaag niks van hem en morgen vertrekt ie al weer dus dat is wel mooi.

Nou ik ga nu maar weer eens voor school verder. Moet er toch echt aan gaan geloven.
Waar blijven jullie reacties? Ik mis ze wel hoor.

Tulip Inn leven jullie nog? Heb al een tijd niks meer gehoord en ben toch wel benieuwd hoe het daar nog aan toe gaat. Moet wel van alle roddels op de hoogte worden gehouden natuurlijk.

Paps en mams heel mooi dat jullie goed zijn aangekomen in Nederland. Heb er echt van genoten dat jullie hier waren helaas kort maar wel krachtig. Weer afscheid nemen is nooit leuk. En het liefst was ik op dat moment weer met jullie mee terug gegaan, maar ach over 2 maandjes sta ik weer op Nederlandse bodem.

Dikke x en mis jullie allemaal!

  • 04 Mei 2005 - 05:29

    Cris:

    de foto's zijn nog van de boot tocht die wou ik jullie natuurlijk niet ontnemen.

  • 04 Mei 2005 - 08:11

    Bea & Cees:

    Leuke foto's Cris!

    Hebben je ouders al jouw spulletjes zonder problemen door de douane gekregen :)

    Deze wijze spreuk las ik gisteren, doe er je voordeel mee:
    Leer van gisteren
    Droom van morgen
    LEEF vandaag!

    Heel veel plezier in Beijing en laat ons straks weten waar we zeker naar toe moeten (ik bedoel geen tasjesshop hoor :))

    Tot over 19 dagen.

    Bea en Cees

  • 05 Mei 2005 - 18:16

    Mar:

    he schat! nu kom jij bijna terug, en dan ga ik nog eens 3 maanden weg!

    heel kut! MAAR NU WORD HET WEERZIEN NOG EEN VEEL GROTER FEEST

    KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 44840

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: