Trip Bejijng ( deel 1 ) - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Trip Bejijng ( deel 1 ) - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Trip Bejijng ( deel 1 )

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

12 Mei 2005 | China, Hangzhou

Hallo allemaal,

Ja daar ben ik weer ma een paar daagies. Naar een paar hele leuke daagies in Bejijng!
Laat ik maar het begin beginnen word nog een lang verhaal.

Zondag was me laatste werkdag bij F&B. Heb natuurlijk iedereen bedankt en lousia begon toen nog ff een praatje te houden tegen over iedereen. Dat ik hun heel goed geholpen had en dat ze nog veel van me konden leren en dat ik het heel goed had gedaan. Toch ff leuk om te horen! We zijn ook nog ff naar Allen (GM) geweest. Hij komt namelijk uit Peking en we waren benieuwd of hij nog wat tips voor ons had nou en dat had hij zeker. We wisten al geen eens meer hoe we dat in onze 4 dagen moesten proppen maar het is ons gelukt!

Maandag:
Zijn we heel vroeg opgestaan. Eerst ff snel ontbeten en toen om 7 uur de taxi naar het vliegveld gepakt. Om 9 uur vlogen we. Het inchecken ging allemaal goed we konden gelukkig onze trollies meenemen als handbagage. Nou als het nu goed gaat moet het straks toch ook wel. Het vliegveld zag er heel goed uit. Het vliegen zelf ging redelijk. De landing duurde nog al lang en we hadden nog wat turbulentie vonden mijn oren niet al te leuk. Aangekomen op het vliegveld in Beijing ( net schiphol) weer een taxi gepakt naar het hotel toe.

Het hotel zag er goed uit alleen bij het inchecken schrokken we nog al we moesten gewoon het dubbele betalen! Dat was de aanbetaling maar dat hadden wij toch ff niet ingecalculeerd. Dus dat ff een gat in onze portemonnee. De receptionist was nou ook niet al te vriendelijk wat wij niet echt konden waarderen. Maar oké we waren in Peking en we lieten het hier natuurlijk niet door verpesten! We zijn daarna onze tripjes gaan boeken. Voor de Dinsdag hadden we: The forbidden city, Temple of Heaven en Summer Palace op onze schema staan. Hier kwam dan nog een lunch en een bezoekje aan de zijde fabriek en parel markt bij. Dit tripje koste ons 350 RMB. De zijde fabriek en de parel markt doen hun er bij hier proberen ze natuurlijk geld op te verdienen. Voor Woensdag hadden we de muur en de ming tombe staan hier kwam dan nog een lunch, jade fabriek en medicijn museum bij. Dit koste ons 330 RMB. Maar dan hadden we ook alle dingen die we wouden bezichtigen in een keer!

's middags zijn we naar een markt geweest die ons was aangeraden. Het was wel een leuke markt leek wel een beetje op de copy markt van Shanghai. Maar we blijven toch trouw aan die van Shanghai. 'S avonds hebben we lekker een hamburger met friet gegeten in het hotel en zijn we daarna naar een acrobatische show geweest. Was echt wel de moeite waard, je staat versteld wat ze allemaal met hun lichaam kunnen. Was een hele mooie show! Daarna nog ff een filmpje in bed gekeken en de wekker ging de volgende dag al weer om 6.15 echt veel ste vroeg! Maar je moet er wat voor over hebben om alles te willen bezichtigen in 4 dagen.

Dinsdag:
Vroeg opgestaan om te vertrekken. We werden opgehaald door een klein busje. Wat een drukte hier op de weg! Het is wel een stukie drukker dan Hangzhou. Maar moet zeggen ze rijden hier toch wel iets beter dan bij ons. Beijing is echt groot!! Ook echt anders dan Hangzhou en Shanghai! De rit duurde nogal lang we moesten langs een andere hotel om daar de rest van de groep op te halen. We waren in totaal met 7 personen. Was wel een leuke groep. Een jongen en een meisje van onze leeftijd die waren op wereld reis en een stelletje met een Belgisch meisje en een Engelsman. Dus we hebben ook nog ff Nederlands kunnen kletsen. De tourgide was wel apart. Ze herhaalde elke zin die ze zei. Heel irri en over al kwam " write?" achter aan. Maar oke ze was aardig en deed het wel goed.

We zijn begonnen bij de Forbidden city. Erg groot en veel mooie gebouwen. Helaas stonden er nog al wat gebouwen in de steigers. Deze zijn ze allemaal aan het renoveren en willen ze af hebben voor de olympische spelen die over 3 jaar hier zijn. Dus eigenlijk moeten we dan nog een keer terug komen. Maar wat we hebben gezien was echt heel mooi! We konden niet alles zien omdat het super groot is, maar we hebben de belangrijkste gebouwen gezien.

Het tweede was de temple of Heaven. Was ook mooi. Helaas was het niet echt lekker weer. het miezerde en was nog best koud. Dus wij hadden het flink koud! We waren er dan ook niet echt goed opgekleed. Het was mooi maar het viel mij een beetje tegen ik had er meer van verwacht. De temple was best klein en het was meer een park er omheen. Ze begon ook dan te vertellen hoe oud de bomen waren in het park. Nou ik ben in veel geïnteresseerd maar in dat dan toch weer net niet.

De volgende stop was de Silk Factory. Daar lieten ze zien hoe zijde werd gemaakt. En werd je los gelaten om te shoppen. Maar de prijzen zijn daar zo idioot hoog niet normaal. Hetzelfde kunnen wij hier op de markt kopen voor 4 of 5 x minder. Dus gelukkig hebben wij deze achtergrond anders hadden we flink wat geld uit gegeven.

De lunch die we kregen was echt chinees. Gelukkig was dit goed te eten niet zoals we gewent waren van de kantine in het hotel. En weer de stokies gebruikt dat was ook al een tijd gelden maar ging goed. Kreeg er voedsel mee naar binnen en daar zijn ze toch voor bestemd. Nee was een lekkere lunch.

Na het eten volgde onze laatste culturele bestemming de zomer Paleis. Ik verwacht dan natuurlijk een paleis. Maar dat was het niet het was een hele grote tuin met daar een grote vijver/ meer in. Hier kon je dan om heen lopen. En er stonden dan een paar Chinese gebouwtjes omheen. Maar het was wel heel mooi om allemaal te zien. goh dit heb ik nu al wel vaak gezegd He. Maar dit was het ook echt allemaal. we hebben daar een boot gepakt het meer over en zijn aan vanaf de overkant terug wezen lopen door het park heen. Het weer was al wat beter geworden dat scheelde ook wel een bubs.

Laatste tripje was nog de parelmarkt. Dit was niet zoveel aan. Weer allemaal die dure prijzen dus we waren snel uitgekeken!

De busrit terug was iets minder leuk. We hebben er gewoon 2 uur over gedaan om weer terug bij het hotel te zijn. Wij werden namelijk als laatste afgezet en het was ook weer erg druk op de weg. De dag was al heel vermoeiend en dan maakt de bus rit je wel heel erg moe! Maar het was zeker een mooie dag. Daarna hebben we nog ff een hapje in het hotel gegeten en vroeg ons bedje ingestapt! Op naar de volgende dag.

Nou de rest zal ik jullie besparen voor morgen het is al zo lang verhaal en wil jullie niet langer vermoeien.

Tot morgen, hele dikke x

De foto's volgen ook morgen

• 12 Mei 2005 - 14:44

Lientje:

dag lieve meid.
    Weer helemaal leuk je verhaal.
    IK ben er even voor gaan zitten.
    Ik wacht je volgende verhaal al weer af.
    Je zult wel tikvingers hebben hahaha.
    fijne avond en tot de volgende ronde.
    dikke kus. En de groetjes van mij en van de boy`s