Bejijng ( deel 2) - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Bejijng ( deel 2) - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Bejijng ( deel 2)

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

13 Mei 2005 | China, Hangzhou

Hai mensen,

Nou op naar het tweede deel van mijn verhaal over Beijing!

Woensdag:
Weer de wekker om 6 uur gezet, want om 7 uur moesten we paraat staan om ons volgende tour te gaan doen. Vandaag zijn we begonnen met natuurlijk eerst een lange busrit deze duurde ook bijna twee uur. We zijn toen eerst bij een jade fabriek gestopt. Jade is een groene steen wel een hele mooie. We hebben daar een rol ding gekocht wat lekker is om over je hoofd te strijken. Beetje raar om uit te legen. Er waren nog wel meer leuke dingentjes maar natuurlijk allemaal weer veel te duur. Daarna zijn we verder gegaan om op een geweldige bestemming te eindigen THE GREAT WAL. Het was echt super gaaf!!

Kan je vertellen het is niet ff een gewone muur de treden zijn allemaal zwaar ongelijk. De ene is klein en voor de andere moet je gewoon bijna een reus zijn. Maar we begonnen met vol goede moed eraan. Al stonden we bij de eerste trap al te hijgen hahaha. Na twee trapen lopen werd ik er toch best misselijk van. Kirsten ging vast verder. Toen ik weer verder ging was zij al bij het tweede huisje en zag ik waar je een certificaat kon halen. Daar staat op dat je de muur hebt beklommen en die moesten we toch echt hebben. Ik zijnen naar kirsten dat we het daar konden halen, maar zei dacht dat ik bedoelde dat ze een foto van mij moest maken hahaha. Ik verder de muur dan maar opgelopen en kirsten was al een stuk verder. Opgeven moment ben ik er mee gestopt en lekker op de muur van het zonnetje genoten. Wachtend tot kirsten weer terug zou komen. Terwijl ik van het zonnetje aan het genieten was, was er een man naast mij ff een tekening van de muur aan het maken zo gaaf om te zien echt vet knap! Ze waren Spaans dus heb nog ff een beetje kunnen kletsen ook. Moet zeggen dat er eigenlijk alleen maar buitenlanders er waren je hoorde alle talen wel om je heen. We moesten om 10 over half 1 weer terug zijn bij de bus. Dus terwijl ik aan het wachten was kwam de tijd al dichterbij maar ik zag kirsten nog niet terug komen. Ben toen maar eerst de certificaat gaan halen en verder de muur weer af geklommen. Wat denk je stond kirsten al bij de bus snapte er geen donder meer van! Waren we gewoon langs mekaar heen gelopen ofzo. Maar dit uitstapje was echt wel de mooiste van heel Beijing!

Van zo’n trip krijg je natuurlijk honger en zijn we wezen lunchen. Voordat we de lunch kregen zijn we door een fabriek heen gelopen. Hier maken ze van koper vazen en lijkt uiteindelijk op soort porselein. Ze maken dit gewoon allemaal met de hand. Elk kleine detail word er zorgvuldig opgeplakt, heel indruk wekkend. Natuurlijk ook weer allemaal show om dingen te verkopen, maar het was wel heel mooi om te zien hoe ze het maakte. Heb er ook nog twee kleine doosjes van gekocht, wel duur maar vond ze zo leuk dat ik ze niet kon laten liggen. Daarna kregen we weer een Chinese lunch was weer goed te eten. Het rare was dat onze gids gewoon niet bij ons aan tafel mag eten. Ze moet ergens achter haar lunch benuttigen. Heel raar, maar ja zo zijn de regels blijkbaar.

Daarna zou onze laatste bestemming volgen de Ming Tombe, maar voor dat we daar stopte werden we eerst bij een medische instituut gedropt. Hier kregen we een verhaal te horen hoe een dokter door aan je pols te voelen en je tong te bekijken kon vertellen wat er met je markeerde. Ik vroeg toen gelijk of ze dat dan ook bij ons zouden doen was toch wel benieuwd wat ze me dan zouden gaan vertellen. En ja hoor er kwamen twee doktertjes aan om het bij ons te doen. Hij ging eerst aan me polsen voelen en daarna moest ik mijn tong uitsteken. Hij vertelde me dat mijn lichaam hitte van binnen had waardoor mijn lever niet goed werkte en daardoor vet ophoping heb en moeilijk kwijt raak. Hier krijg ik meer puisten door. Haha vond het wel een mooie. Daarna kwam nog de vraag of ik dan nog last had bij mijn menstruatie uh nee. Alleen rug pijn soms maar volgens mij heeft bijna elke vrouw dat wel. Nou aan het einde van dit verhaal ging hij mij twee medicijnen voor schrijven deze moest ik dan 45 dagen slikken en alles zou dan verholpen zijn. Maar dat koste me dan wel 60 euro in totaal hahaha. Maar goed dat ik niet zo gelovig ben. Bij kirsten was het ook mooi zij zou helemaal kern gezond zijn, uh nou niet dus. Zij heeft juist last van migraine en haar maag staat al een tijd op zijn kop. Zou goed kunnen ze het dus allemaal ontdekken.

Na onze medische wetenshap zijn we verder gegaan naar de ming tombe. Bij de ming tombe kun je door een poort heen stappen, maar als je dan weer terug wilt moet je wel weer door deze poort terug komen. Je kan dan ook niet alleen er gewoon weer doorheen stappen, je moet dan eerst je lichaam afkloppen en terwijl je er doorheen stapt zeggen dat je weer terug komt op aarde. Je komt dan namelijk weer terug uit de hemel volgens Chinese gezegde. Veel mensen willen dan ook niet doorheen lopen. De drie andere mannen die mee waren op deze trip gingen er dan ook echt niet doorheen. Wij wel wouden dat wel ff ervaren. Dus we zijn weer terug zou als je kunt lezen hahaha. Dit was eigenlijk het leukste aan de ming tombe het gebouw was ook mooi alleen voor de rest was er niet veel aan te bezichtigen.

’S Avonds zijn we naar de Beijing Opera geweest. Dit keer zijn we op ons eigen houtje gegaan omdat we voor de acrobatische show ook meer hadden moeten betalen omdat we het via het hotel hadden gedaan. We werden eerst op de verkeerde plek afgezet maar uit eindelijk toch wel gevonden. En het scheelde toch nog best qua de prijs. De opera was wel leuk om te zien alleen soms was het meer geschreeuw dan dat het mooi was. Het was zeker de moeite waard maar dan wel voor een keer. De Chinese kostuums die de mensen aan hadden was echt wel heel mooi om te zien.

Nou dit was een hele mooie dag maar ook zeer zeker een hele vermoeiende! We zijn daarna lekker ons bedje ingedoken om weer ff wat bij te tanken voor onze laatste dag. Deze gaat dan ook morgen weer volgen want ik heb nu echt tik vingers!

Dikke x en tot de volgende ronde!

  • 13 Mei 2005 - 19:27

    Marianne:

    he lieverd!

    je had gelijk!
    wat een enorm verhaal,
    snap niet hoe je het allemaal kan op slaan in je koppie,
    al die gebeurtenissen zijn natuurlijk ook enorm gaf en indrukwekkend!!!

    wou je nog ff veel plezier wensen,steeds alsk een pc ergens zie staan, moet toch altijd even wat op je site zetten,
    nog 5 nachtjes slapen, en dan ben ik ook eindelijk weg!!
    ben je trouwens nog aan een van mn boeken toe gekomen?
    ik ge er wel vanuit dat je zowiezo''de duivel draagt prada' gelezen hebt! is echt mij lievelings boek!

    geniet nog maar van deze mooie laatste maand daar!

    hou van je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 44842

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: