Gefeliciteerd Schatje! Deel 3 van Bejijng - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Gefeliciteerd Schatje! Deel 3 van Bejijng - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Gefeliciteerd Schatje! Deel 3 van Bejijng

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

14 Mei 2005 | China, Hangzhou

Hai lieve mensen

Nu volgt dan eindelijk het laatste verhaal over Beijing en dan ben ik er helemaal doorheen. Mag nu ook wel he, hoop dat jullie het nog leuk vinden om te lezen. Maar voor dat ik ga beginnen met mijn verhaal wil ik mijn lieve vriend met zijn verjaardag feliciteren!! Gefeliciteerd schat met je 25ste verjaardag. Ik maak het met je goed als ik terug ben, vieren we het dan gewoon nog een keer. Ik zal vanaaf hier een drankje op je drinken. Ik denk aan je!

Donderdag:
We moesten voor 12 uur uitchecken. Dus we hadden ingeplant om eerst maar uitgeslapen aan gezien we dat al een hele lange tijd niet meer hebben kunnen doen. Helaas waren we eigenlijk al redelijk vroeg wakker en werd er ook nog eens door de houskeeping aangebeld. Maar we hebben in ieder geval niet van de wekker wakker hoeven te worden dat is ook een keer wat anders. We zijn daarna rustig gaan klaar maken en hebben onze tas ingepakt. Hey uit cheken ging redelijk snel. De mensen daar zijn nou niet echt super gastvriendelijk. We wouden daarna onze trolley achter laten in het hotel om nog ff te gaan shoppen. Ze begonnen alleen moeilijk te doen over kirstens trolley omdat haar bol daar in zat van glas en dan mogen ze het blijkbaar niet achterhouden. Ging echt nergens over. Nou kirsten had haar bol er maar uitgehaald en zijn we in een taxi gestapt.

We wouden naar de silk market. Dit moest het zelfde ongeveer zijn als de parelmarkt maar dan nieuwer. De taxi had ons helaas verkeerd afgezet. Er waren natuurlijk wel wat winkeltjes dus daar hebben we eerst ff gekeken en daarna toch maar ff de weg gaan vragen. We liepen door een straat waar alle consulaten aan zitten dus we hebben het elke keer aan zo’n wachtertje gevraagd. En uiteindelijk kwamen we er dan ook. Het was inderdaad een stuk nieuwer en ook groot we hebben ons er dus wel ff kunnen vermaken. Ik heb zelfs nog een rokje kunnen kopen in mijn maat YES! En natuurlijk nog wat andere dingentjes word nog wel ff kijken hoe ik het allemaal naar Nederland toe gaan krijgen. We hopen er maar op dat het met de boot aan gaat komen.

Taxi terug gepakt naar het hotel. We werden iets voor het hotel afgezet want we wouden nog wat drinken kopen. Terug naar het hotel lopen ging niet helemaal goed. In de weg zat een put gewoon met een deksel er op. Kirsten liep er netjes om heen maar ik liep er overheen. En dat ging dus goed mis. Ik zakte met mijn been in de put. Ik schrok me de pleures ik wist niet wat me over kwam. Deed flink pijn. Me been zat flink vol met krassen. We waren gelukkig al snel bij het hotel en hebben daar naar de dokter gevraagd. Daar werd nog wel een beetje moeilijk over gedaan. De dokter in het hotel is namelijk alleen voor werknemers en niet voor gasten. Normaal weten gasten dit ook niet maar wij dus wel. Gelukkig kon ik daar naar de dokter. Ze begon me been schoon te maken, alleen dat deed ze met watten staafjes. Ja dan gaat het lang duren, had ze gelukkig zelf ook door en deed het daarna met een gaasje. Daarna kreeg ik er nog ff een goedje overheen gespoten. En dat was echt niet fijn, branden! Ze deed er ook nog een verbandje omheen. Wat ik zelf niet echt nodig vond. Ik liep er nog geen 5 meter mij en het was al helemaal afgezakt haha. Dus kon het er mooi afhalen. Nu heb ik dus flink wat schrammen op mijn been niet echt ideaal als je op je werk met een rok aan loopt, maarja doe je niks aan. Ik noemde het al me oorlogswond haha.

We hebben daarna nog ff snel een broodje gegeten en daarna met de taxi naar het vliegveld gegaan. Het vliegveld van Beijing is eigenlijk net schiphol. We konden het allemaal snel vinden gelukkig. Het vliegen zelf ging snel voorbij. En we hadden een gratis taxi rit terug. Er zat een man naast kirsten en die begon opgegeven moment chinees tegen ons aan te lullen niet dat we dat verstaan. Kirsten had iets van het eten aan hem gegeven en hij gaf haar een stuk fruit terug erg aardig dus. Toen begon hij uit te beelden of hij ons kon thuis brengen met de auto. Nou de man was erg aardig dus we vonden het wel goed. We gaven het kaartje van het hotel en hij belde er eerst heen. Toen heeft tracy van de receptie uitgelegd waar hij heen moest. We waren wel benieuwd wat voor een auto die had. Nou en het was een flinke, dus we hebben een luxe terug rit gehad. Is wat anders dan een taxi.

Terug in het hotel, kwamen we weer in ons vertrouwde omgeving. Onze hotelkamer blijft toch wel het fijnste tot nu toe. Maar ja het eigenlijk ons huis op dit moment. Nog ff op de computer gezeten en daarna natuurlijk friends gekeken. Dat hadden we al 4 dagen gemist. Toen natuurlijk gaan slapen, want de volgende ochtend begon het werken weer. Vrijdag ging ik bij de front desk beginnen. Maar dat verhaal volgt morgen weer en dan ben ik eindelijk weer op schema met mijn verhalen.

Maar om in het kort te zeggen, Beijing was echt een heel mooi uitstapje!!

Dikke x

  • 14 Mei 2005 - 11:41

    Carolien:

    He rich van harte. En cris vab harte met je huspuppie.Alles goed?
    Zo te lezen was het echt leuk he? Alleen op je been na.
    Mooie foto`s.
    Nou hier gaat ook alles goed we hebben eindelijk mooi weer!!!
    Ik lig al in me zwembroek haha echt niet dus.
    nou dikke kus en tot de volgende ronde.
    Drink er leker een op ries gaan wij ook doen.
    dikke kus.

  • 14 Mei 2005 - 19:28

    Bobby, Grace, Jesimae & Jenahro:

    Hallo tante Cris,

    Gefeliciteerd met je vriendje, mijn broertje, mijn zwager, onze oom.

    Liefs xxx van ons 4-tjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 44838

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: