De eerste twee dagen front desk - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen front desk - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen front desk

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

15 Mei 2005 | China, Hangzhou

Hai allemaal,

Nou vandaag weer ff een verhaal om helemaal weer op de rails te zijn met mijn verhalen.

Vrijdag ben ik begonnen op de receptie. Er werken allemaal leuke mensen daar maar dat wist ik eigenlijk al. Kirsten heeft er eerst stage gelopen en ik kwam er natuurlijk vaak langs. De dag ging heel snel voorbij. Ik heb nu de procedures van inchecken en uitchecken geleerd. Hoe ze dat met het systeem doen. Het lastige is dat het allemaal in het chinees is dus je moet echt gaan onthouden waar alle knopjes voor zijn.

Ik heb al wel een persoon bijna kunnen inchecken en gister kwam er ook nog een groep binnen die ik heb kunnen helpen. Dus begint al wel goed. Ze hebben ook een lijst van groepen die binnen komen of die in het hotel zijn geweest en die ze dan moeten checken. Meer en deel zijn de namen in het chinees. Ben toen maar gewoon de tekens gaan vergelijken en het lukte ook nog dat was wel leuk. En ze stonden er nog van te kijken ook eentje vroeg al of ik het kon lezen. Ze moeten natuurlijk nu niet gaan overdrijven he. Want nee ik snap er geen bal van en dat zal ook echt niet meer komen de aankomende 5 maanden. Ik doe het met me paar woordjes chinees die ik tot nu toe geleerd heb. En dat zijn er maar echt een paar namelijk:
Xie xie = dankje wel
Ni hau = goede dag
Tai tian = tot ziens
Bu ke shi = dankje wel
Haude = oke
Tai tian tian shi hen hau = het is lekker weer buiten
Su ghai = rechts
Yo ghai = links
Cha le four = carrefour ( super markt)
I,ar,zen,oe,oua = 1,2,3,4,5
Volgens mij waren ze dit allemaal, nou ja om te gebruiken zijn dit ongeveer de belangrijkste die ik nodig heb.

Gister was er ook een zangers in het hotel die op de excutive floor een interview gaf. Nou was natuurlijk wel ff benieuwd. Ben er met henry wezen kijken. Niet zo heel veel bijzonders en erg beroemd is ze blijkbaar ook niet. Ik vroeg toen aan henry hoe oud is ze eigenlijk. Zegt tie 20 yuan. Hij bedoelde dan ook 20 jaar haha.
Zaterdag ging de werkdag ook redelijk snel voorbij. Alleen het laatste uurtje is altijd vermoeiend dan ben je alleen maar bezig met op je horloge te kijken. Morgen begin in ik met de verschillende afdelingen af te gaan van de receptie. Ik ga bij de busnis center, operating room, belboys, reserveringen en excutive floor allemaal een dag meelopen. Deze week moet ik dan ook 8 dagen achter mekaar werken dat word ff afzien, maar daarna komen de ouders van kirsten en gaan we maandag naar Shanghai. Dus we hebben een leuk vooruitzicht om ons aan te houden.

Gister avond zijn we met een Nederlander die hier in het hotel zit naar de kana’s bar gegaan. Was erg gezellig en we hebben daar ook Nederlanders ontmoet. Ze zijn hier ook voor stage lopen en hun zijn in totaal met een groep van 7. Gister waren er drie. We hebben er een hele leuke avond mee gehad en leuke lopen kletsen. Ze vroegen dan ook of we vandaag mee uit eten gingen dus erg leuk. De Nederlander (peter) die hier in het hotel verblijft die vertelde dat hij 3 juni met edwin evers draaide. Dus ik al enthousiast nou dan komen we zeker langs. Had ik het toch ff flink verkeerd verstaan ik dacht dat hij 3 juli zei, maar helaas pindakaas. De kana’s bar was wel leuk en ook wel gezellie, maar het uitgaans leven in Nederland mis ik toch best wel. Heb echt weer zin om ff flink te stappen. Ze kennen dat niet hier zoals wij dat kennen.
Ries ik heb een malibu ananassap samen met kirsten op he gedronken hoor. Ook al wou je niet je verjaardag vieren. Ik wil niet weten hoe het word als jij 30 word als je 25 al erg vind hahaha.

Nou morgen volgt het verhaal van vandaag en dan ben ik echt helemaal weer bij.

Marianne heel veel plezier in mallorca en wie weet komen we nog langs. Niet te veel zuipen he hahaha. Jou kende neem je het er flink van. Geniet ervan!! Nu moet ik je nog langer missen dat is minder leuk aan het verhaal, maar we blijven gewoon door mailen!

Wel jammer dat je nog steeds niet in je badpak kan liggen hoor carolien. Zorg je er wel ff voor dat over 5 weken het zonnetje wel schijnt! Haha dan kan ik er namelijk ook van mee genieten!

De hele familie natuurlijk ook nog gefeliciteerd met richard!

  • 15 Mei 2005 - 14:30

    Mariannne:

    bedankt schat!

  • 15 Mei 2005 - 16:04

    Carolien:

    hallo hallo lieve nicht.
    Tuurlijk zorg ik voor mooi weer en anders neem je de zon even mee terug.
    Maar nee help ik ga dan toch maar niet in badpak hahaha.
    He ik ben blij dat je het nieuwe werk goed af gaat!!
    En dat je het ook leuk vind.Is ook heel belangrijk anders duurd het helemaal zo lang bha.
    Maar gelukkig niet.
    Hier is het pinksteren o, wat leuk.Het weer is k.......n!!! Maar ja ook niks aan te doen.
    Ik hoop alleen dat je ouders niet weg drijven uit hun caravan hahaha.
    dikke kus van ons en ja we hebben een borel gedronken op je mannetje hoor! tot snel

  • 15 Mei 2005 - 19:45

    DE OUWE R.(ot):

    NI HAO,

    xie xie (wat jij niet ziet haha)voor de felicitaties vanuit het verre oosten..!!
    gisteren helemaal niks gedaan,niet vanwege het feit dat je er niet bij was dit jaar maar je hebt al alles goed gemaakt met mijn cadeautjes die ik van je kreeg BEN ER ZEEEEEERRR blij mee..!!!!!!maar op de 1e plaats de mooie kaart..!

    Over 5 weken is het dan zover...je komt weer heerlijk thuis en ik kan je zeggen ik snak er ook wel weer naar toe om je weer te zien en te horen
    het huis staat nog recht op
    je foto's van peking zijn erg mooi .!!!

    Hoe is het nu met je been dan?? enige verzorging nodig?? ik heb altijd geleerd vooral koelen...
    maar vooral de ogen open te doen hihi....

    nou met smart wacht ik op je volgende verhaal en avontuur af in het hotel

    TE QUIERO PARA SIEMPRÉ


    WO AI NI..!!!!!!


    BESOS JE LIEF

    Ps: wat vond je van het shirt??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 44838

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: