Stiekem luistervinkje - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Stiekem luistervinkje - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Stiekem luistervinkje

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

19 Mei 2005 | China, Hangzhou

Hay Allemaal,

Nou vandaag zitten ik eindelijk op de helft van de 8 daagse werk week. Zo’n week duurt best lang kan ik je vertellen gewoon omdat je weet dat het zo lang duurt. Maar ja we hebben een leuk vooruitzicht want dan gaan we naar Shanghai. Als we daar aan komen zijn de ouders van kirsten er dan al. Dus dat is een leuk voor uitzicht. En die week daarna hoef ik maar drie daagjes te werken dus dat is dan wel weer relax!

Ik heb de afgelopen paar dagen op front desk gelopen. Het was redelijk druk dus dat is wel heel mooi. Dan heb ik tenminste nog iets te doen. De eerste dag ging een groep van 80 man uitchecken. Ik heb mee kunnen helpen dus dat is wel heel fijn. Het in en uit cheken met het systeem begint nu al aardig te lukken. Het soms best lastig omdat het systeem in het chinees is dus je moet echt gaan onthouden waar alle knopjes voor staan en waar je ze kunt vinden. Maar door dat het druk was met deze groep ben ik gewoon gaan uitcheken en het lukt gewoon ook nog. Ze stonden er wel ff van te kijken. Doordat hun druk waren pakken ze het tenminste niet allemaal van je af dus kan je ook je gang gaan. Het zijn dan wel de westerse mensen, want chinezen worden toch best lastig. Nou eigenlijk had ik ook nog een chinees ingechekt. Dat was wel een leuk verhaal. Die man duwde zijn paspoort in me handen dus ach laat ik het gewoon proberen. Ging redelijk, maar moest wel ff wat dingen vragen. Ik vroeg aan emely of ze me wou helpen begon ze dus tegen die man engels te praten hahaha. De man stond dus al raar te kijken en toen ik zei dat hij chinees was stond emely ook raar te kijken. Voor de zoveelste keer hoor je dan ook weer dat ze je zo slim vinden! Voor hier zijn we blijkbaar heel slim. Wel leuk om te horen natuurlijk, maar laat ze dat ook ff aan school vertellen dan!!

Gister ging ik met kirsten ff een peukie roken op de kamer en belt henry ( receptie) op of ik kon helpen. Volgens hem was er iemand bang op een kamer. Dit waren Nederlanders en die hadden net daarvoor bij mij de kamer voor een nacht verlengt dus erg raar. Nou dus maar snel naar boven gegaan en kirs ging ook mee. Tracy stond daar ook al, de huishouding had hun opgebeld dat er geschreeuw uit hun kamer kwam. Daar stonden we dus bij de duur luistervinkje te spelen. Hoe bedoel je geen privacy in een hotel. Maar bleek dat ze ruzie met mekaar hadden dus voor de rest niks aan de hand maar ach wel grappig. Gister kwam de groep van 80 weer aan bij het hotel. Ik heb in de ochtend mee kunnen helpen met de voorbereiding en ’s avonds heb ik mee geholpen met het incheken.De groep was gewoon binnen 15 minuten er doorheen. Nou dat maak je toch niet vaak mee. Iedereen helemaal trots echt leuk om te zien.

Vandaag zat ik op de operator room, ohhhhh daar moet je me echt niet alnger dan een dag zetten. Het is gewoon echt een klein hokje en ze nemen de telefoon op en schakelen het door dat is het eigenlijk. Het is ook nog in het chinees dus kon er dan ook niks doen. We hebben een beetje lopen kletsen. Een van die meiden was toen ent wezen lunchen en ze bleef toen staan. Dus ik zei al tegen haar waarom blijf je staan. Nou volgens haar is het goed voor je na het eten om een half uur te staan daar krijg je geen dikke buik van. En dat had ze dan ook nog van de dokter. En tomaten zijn heel goed voor je huid. Nou ik eet zwaar veel tomaten maar ik heb toch echt puisten hoor. Rare verhalen krijgen ze van de dokter te horen. Kirs en ik liepen er al grapen over te maken, maar ach wij geloven onze dokter ook bijna altijd dus ja dan doen hun dat natuurlijk ook. Daarna heb ik maar ff wat voor school gedaan en nog bij front desk wezen kijken. ’s Middags was er een training voor de supervisors van de verschillende afdelingen. We zijn er dan ook heen gegaan we waren toch wel benieuwd. Volgens Allen was dit ook wel heel interessant voor ons. Nou het was erg langdradig. We krijgen dan ook niet alles mee omdat het voor ons vertaalt moet worden. Na dat we de breek hadden zij allen al dat peter het misschien ons nog wel een keer kon vertelen. Nou we denken dat het niet echt nodig is. Want wat ze allemaal vertelde hebben we wij eigenlijk al lang op school gehad. Dat is wel ff raar, maar ach misschien leren we er nog wel wat van. Dat zij allen namelijk ook nog want ja dan gaan jullie ook niet naar huis zonder dat je hier wat geleerd hebt. Dat was wel ff raar hoe die dat zij. EN hij bood ook aan dat als we nog vragen over school hadden dat we dan gewoon bij hem langs konden komen. Natuurlijk wel erg aardig maar we hoeven nu nog maar 4 weken te werken dus een beetje raar. Maar hij bedoelt het vast allemaal goed.

Rina ik zal kijken voor een Chinese cd voor je kan vinden. Ik weet dan niet wat het word hoor want verstaan doe ik het toch niet haha. Misschien wil je het liedje van Wo ai nie ( hou van je) wel dat word hier namelijk plat gedraaid, maar draai het dan alsjeblieft niet als ik er bij ben hahah. Ik krijg nu al vaak van kirsten te horen haha

Nou misschien gaan we nog wel naar mallorca carolien, lijkt me wel leuk. Maar we zijn nu bezig met te kijken naar Griekenland. Want op vakantie wil ik echt wel als ik terug ben! Hey ries lekker twee weken op strand liggen hmmmmm. Misschien komen we nog wel bij jullie in spanje langs, ligt nog niks vast haha.

Hey mar laat je niet weer verleiden door die shaun he. 1x is toch echt wel genoeg lijkt mij!! Ga maar op jacht naar andere leuke jongens en dat zal je vast lukken als barvrouw!

Hey caro wel vrij krijgen he!! Ze moeten je gewoon vrij geven! Hey het gebeurt niet dagelijks dat ik terug kom na zo’n lange tijd

Hele dikke x

  • 19 Mei 2005 - 13:35

    Je Vader:

    Hé mooie meid!
    De manier waarop dit verhaal geschreven is begint al aardig op chinees te lijken, maar afwachten of iedereen het lezen kan. Voor de rest zijn het altijd heerlijke verhalen waar we naar uit kijken. Kom eerst maar lekker terug en plan daarna de vakantie maar. Nog een paar laatste loodjes en dan ben je er gelukkig weer. Dikke kus en we missen je erg.

  • 19 Mei 2005 - 14:23

    Carolien:

    he lieve nicht
    Alweer een supper verhaal.
    En ja ik blijf vanavond ook maar even een half uur staan naar het eten.
    Volgends mij moet ik een halfjaar blijven staan om van mijn buik af te komen hahaha.Maar misschien een tip voor mijn man haha(dit word niet in dank afgenomen denk ik)
    En jullie zijn altijd welkom bij ons in spanje.
    Maar dat weet je wel.
    Maar luister naar je wijze vader en ga eerst maar even bijkomen!!
    we zijn aan het strepen hoor. Nog even he!!
    Dikke kus van ons en de groetjes daar.

  • 19 Mei 2005 - 20:12

    Rina:

    hoi cris!
    ja doe maar wat..ik vind alles okee...
    als het maar geen chinese opera is of heavy metal op zn chinees....
    lief van je...ik ga me er vast op verheugen!
    ik heb ondertussen van marta alle verhalen + foto's gezien...
    heerlijk!...alleen we kwamen niet meer aan masseren toe....
    nouja..volgende keer..
    nou verder heb ik niet zoveel te vertellen, ben n beetje uitgeblust na de koopavond..
    ga lekker even "uithangen" nu...
    knuf
    hoi!

  • 21 Mei 2005 - 17:43

    Eveliene:

    Heej cris .. ik kwam je nog heel veel plezier wensen daar in China dikke kus Eveliene

  • 21 Mei 2005 - 18:18

    Bea:

    Hoi Cris,

    Grappig dat je op dezelfde manier schrijft over de Operatingroom schrijft. Is dus niks he.
    Mis wel de foto's van de laatste dagen. Verras ons.

    Groetjes en tot maandagavond.

    Cees en Bea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

crisitina
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 44845

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: