Het is flink warm - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu Het is flink warm - Reisverslag uit Hangzhou, China van crisitina doevendans - WaarBenJij.nu

Het is flink warm

Door: Cristina

Blijf op de hoogte en volg crisitina

01 Juni 2005 | China, Hangzhou

Hallo lieve mensen

Happy childrens day!!!
Vandaag is het hier namelijk kinderdag. Wel jammer dat wij dat niet in Nederland hebben hoor. We kennen wel vader en moeder dag maar geen kinderdag moet toch wel ff geïntroduceerd worden al zeg ik het zelf.

Nou er zijn al weer een paar daagies verstreken. Heb weer lekker weekend gehad en ook een warm weekend pfff. Het is nu al iets van 35 graden ofzo. Het moet ff de boven de 40 graden komen want dan moet je namelijk verplicht vrij krijgen hier in China of meer uitbetaald krijgen. Alleen er werd me al verteld dat ze dus eigenlijk nooit het weer bericht boven de 40 graden aan geven omdat het dan de overheid te veel geld kost. Dat is nou jammer he.

In het weekend zijn we naar een plaatsje naast hangzhou geweest. Het was een uur rijden met de taxi. Ja met die geweldige taxi’s. Het ging weer allemaal goed. We hebben wel weer capriolen uitgehaald. Onze taxi chauffeur presteerde het om op een kleine weg met een vracht wagen en een busje aan de ene kant en een bakfiets aan de andere kant door het midden te passeren en dit ging dan ook maar net goed. Zelfs de taxi achter ons waar de andere helft in zat die zat al van ohh, nou dat zegt toch wel wat.

Aangekomen in het plaatsje zijn we in een ( weet weer eens niet hoe het heet) Zon karretje waar je achter in kan zitten en dat een mannetje je dan rond fietst. Daar zijn we ingestapt. Die heeft ons door allemaal smalle weggetjes gereden en op mooie plaatsen gestopt. We werden bij een huis afgezet waar we binnen mochten kijken hoe ze daar leven. Best indruk wekkend want het was allemaal erg primitief. Verder bij een museum waar niet zo heel veel aan was en langs allemaal dunnen vijvertjes langs huizen. Op een van die vijvers zijn we in een bootje gestapt. Het water was erg vies en dan zie je de mensen die daar aan wonen het gewoon gebruiken voor hun was. Maar het was allemaal wel heel erg mooi om te zien. Het was dan ook een heerlijk geslaagd dagie. Gelukkig niet te vermoeiend omdat we toch rond gereden werden haha. Gelukkig maar want het was bloed heet. Ik zal weer wat foto’s op de site hier van proberen te zetten darr hebben jullie natuurlijk weer op zitten wachten.

Gisteravond zijn we nog naar west lake geweest. Er is deze week een cartoon festival in Hangzhou. En gister avond was daar van een optocht. Nou dat leek ons wel leuk wouden we daar heen gaan. Alleen de avond begon niet leuk, want kirsten is haar portemonnee kwijt. We hebben de hele kamer overhoop gehaald maar toch echt nergens gevonden. Ze heeft haar rekening moeten laten blokkeren en dat maakt het toch best lastig als je hier in China zit. Gelukkig zitten we hier met zijn tweeën en hoeven we nog maar 3 weken maar het blijft natuurlijk super k*t.

Maar we zijn toch met goede moed naar west lake toe gegaan. Helaas waren wij niet de enige met dit idee en was het dan ook echt super druk. We hebben nu dan ook wel gemerkt dat er 5,6 miljoen mensen hier in hangzhou wonen. Pff het was ook nog eens flink benauwd en warm want het nou niet echt fijner maakt. Want dan sta je tussen allemaal chinezen en fris ruiken ze dan toch echt niet. BAH. We hebben een tijd gewacht op de optocht maar het duurde wel erg lang en zijn we toch maar terug naar het hotel gegaan. We zijn eerst ff de box van Will en Grace wezen halen zodat we weer lekker wat te kijken hebben savonds. Dus je raad al wat we hebben gedaan Will en Grace gekeken.

De werkdagen duren nu best lang. Ben natuurlijk nu ook flink aan het aftellen. School ild ook nog niet al te goed vorderen maar dat probeer ik nu mooi ’s middags onder werktijd af te maken en dan maar hopen dat ik het op tijd af heb en dat school het natuurlijk goed keurt!

Ff wat reacties:

Hey schatje gefeliciteerd met onze 22 maanden. Nee ik was het niet vergeten hoor!

Hai peter leuk dat je de website hebt ontdekt! Ja jij zit al lekker in Nederland ( ben wel jaloers hoor) En shit man dat de douane je gepakt heeft! Maar moest je dat nu echt vertellen hahah. Nou je proberen al onze nep spullen maar op te sturen!

Hey mar, al lekker bruin gebakken je krijgt van mij ook een dikke zoen terug hoor en wanneer kom je terug van mallorca? Want het word zo wel heel lang zonder mekaar te zien he

Goh jongens jullie konden toch niet zonder onze support bij het voetbal he!!! 3 x verloren hahaha maar volgend jaar zijn we er weer dus dan moet het vast beter gaan!

Hele dikke x

• 01 Juni 2005 - 09:27

Sander:

Dag schat,
    Volgend jaar moeten jullie er zeker weer bijzijn! Dit jaar waren de prestaties niet optimaal. Toch een leuke dag gehad en dat is toch waar het om gaat!!!

We moeten richard gewoon even wat voetballes geven en dan komt het helemaal goed ;)

x Sander

• 01 Juni 2005 - 09:41

Marta:

wij hebben geen kinderdag!! hoe komt je er bij elke dag is kinderdag en vandaag toevalig is Straatspeldag!! voor all de kinderen in nederland.
    muchos besos mama.

• 01 Juni 2005 - 10:18

Cris:

nou er staan weer flink wat foto's op wel allemaal een beetje door mekaar, maar ach jullie hebben weer wat om te zien he haha
    dikke x

• 01 Juni 2005 - 11:20

Carolien:

ha die cris. Leuke foto`s weer. Een riksja of hoe je het ook schrijft heet zo`n fiets volgends mij.(goet he van je tante uch uch).He en wat denk je van sinterklaas is dat geen kinderfeest?Ha ha ha
    Ze kosten al genoeg.Maar voor jou roepen we een kinderdag in het leven hoor! Zullen je ouders leuk vinden.He maar ik ben blij dat jullie het nog leuk vinden en we krijgen nog steeds leuke verhalen. Nou meid ik zal zeggen tot de volgende ronden en hou je haaks.
    Dikke kussen van ons en de groetjes.

• 10 Juni 2005 - 23:33

RIES:

JOHNNY(Ramone),

Het klopt allemaal wat je zegt...de prestaties waren dit jaar niet optimaal zou het dit jaar door de kwaliteiten komen van ons of misten we echt de andere spelers???
    het toernooi was anders wederom gezellig...

Je mag me altijd een beetje voetballes geven maar dat heb ik toch niet nodig???niet omdat ik al het spelletje snap en goed ben van mezelf maar zoals je weet hou ik niet van voetbal!!!!!

IS ALLEMAAL TEVEEL EMOTIE EN GEWELD...!!!

KUSJE RIES